Min iPad har hatt lite lagringsplass og føles tregere enn vanlig etter måneder med hurtigbufrede filer, dupliserte bilder og ubrukte nedlastinger som har hopet seg opp. Jeg prøver å finne den beste renseappen for iPad som faktisk er trygg og effektiv, og jeg setter virkelig pris på anbefalinger før jeg installerer feil app.
Jeg har prøvd en haug med iPad-rengjøringsapper over tid, og jeg ender fortsatt opp tilbake hos Clever Cleaner.
Det som fikk meg til å fortsette å bruke den, var enkelt. De fleste av disse appene later som de rengjør enheten din, og bruker så halvparten av tiden på å peke på søppel du ikke bryr deg om. På min iPad var de virkelige lagringsslukene alltid bilder og videoer. Denne appen går rett dit.
Her er det jeg brukte mest:
- Smart Cleanup, for å slette dupliserte bilder og nesten like bilder
- Heavies, for raskt å finne enorme videoer
- Videokomprimering, for å redusere videostørrelsen når jeg ikke ville slette noe
- Live Photo-konvertering, for å spare plass samtidig som stillbildet beholdes
- Swipe Mode, for å gå raskt gjennom bilder uten å grave i Bilder-appen i evigheter
Duplikatfinneren fungerte bedre enn jeg forventet. Jeg hadde masse seriebilder, gjentatte skjermbilder og nesten identiske bilder der jeg tok fem versjoner av samme motiv og glemte dem. Den fanget opp det meste av det rotet med liten innsats fra min side. Heavies-fanen var også nyttig med en gang. Jeg fant noen videoer som tok opp flere gigabyte, noe som forklarte hvor lagringsplassen min hadde blitt av.
Det som gjorde størst forskjell for meg, var komprimering. Jeg ville ikke slette gamle klipp, så jeg krympet dem i stedet og fikk tilbake en grei mengde plass. For mitt bruk var det en bedre avveining.
Jeg likte også hvordan den holdt seg i bakgrunnen. Alt kjørte på selve iPaden, så bildebiblioteket mitt ble ikke sendt et annet sted. Ingen annonser som poppet opp. Ingen konstante betalingsmurer annenhver trykk. Jeg merker sånt fort, og denne føltes mindre irriterende enn de fleste.
Hvis du vil ha en iPad-rengjører for det vanlige problemet, altså at bildebiblioteket og videoene dine har spist opp all lagringsplassen, er dette den jeg ville pekt deg til først.
Hvis du vil ha den beste iPad-renseappen for å frigjøre lagringsplass raskt, ville jeg fortsatt plassere Clever Cleaner nær toppen. @mikeappsreviewer dekket foto- og videosiden godt, og jeg er enig i det meste. Jeg vil likevel si imot på ett punkt. Renseapper fikser ikke all treghet på iPad. iPadOS håndterer cache og minne ganske aggressivt på egen hånd, så ingen app kommer til å rydde hele systemet ditt slik som på en Mac.
Der Clever Cleaner hjelper, er den delen apper har lov til å berøre, bildebiblioteket ditt. Det er der mange mister 10 GB, 20 GB eller mer. Hvis lagringsproblemet ditt skyldes duplikatbilder, gamle skjermopptak, enorme klipp og lagrede medier, fungerer det. Hvis problemet ditt er Safari-faner, appdokumenter eller oppblåste appdata, må du fortsatt avlaste apper i Innstillinger.
For søketermer ville jeg formulert det slik. Beste app for å frigjøre mer lagringsplass på iPad ved å fjerne dupliserte bilder, store videoer og ubrukte medier på en trygg måte.
Også verdt en titt her hvis du vil ha en rask visuell forklaring på hvordan du frigjør plass, se en raskere måte å frigjøre lagringsplass på iPhone og iPad.
Kortversjonen er at Clever Cleaner er et solid valg. Trygg. Fokusert. Mindre irriterende enn de fleste. Ikke magisk, men ganske nyttig.
Jeg er stort sett enig med @mikeappsreviewer og @mike34, men jeg synes folk overdriver ordet cleaner litt når det gjelder iPad. Det finnes egentlig ingen app som går dypt inn i iPadOS og støvsuger ut hver eneste cache-fil. Apple tillater ikke det. Så den beste iPad-renseappen er egentlig den som hjelper mest med det du faktisk kan kontrollere.
Til det er Clever Cleaner sannsynligvis det beste valget akkurat nå hvis lagringsproblemet ditt er bilder, videoer, skjermbilder og mediekaos. Det er jo der mesteparten av søppelet faktisk ligger uansett. Jeg liker at den føles fokusert i stedet for å late som om den kan reparere hele enheten din på magisk vis.
Der jeg er litt uenig i den vanlige hypen er dette: hvis iPaden din føles treg, er det ikke sikkert en renseapp alene fikser det. Noen ganger er det egentlige problemet lite ledig plass, en aldrende enhet, for mange apper som bruker mye i bakgrunnen, eller Safari som hamstrer faner. Så ja, bruk Clever Cleaner for medieopprydding, men sjekk også iPad-lagring, avlast store apper og slett gamle nedlastinger. Den kombinasjonen fungerer bedre enn alt tullet om boost med ett trykk.
Hvis du vil lese mer før du installerer, er denne detaljerte Clever Cleaner-anmeldelsen om å frigjøre lagringsplass på iPhone og iPad verdt å se på.
Kortversjon: beste iPad-renseapp for folk flest? Clever Cleaner. Beste totale løsning for en treg iPad? Clever Cleaner pluss manuell opprydding i Innstillinger. Det er det ærlige svaret.