Bedste app til at organisere billeder på iPhone uden irriterende reklamer eller abonnementer?

Mit iPhone-fotobibliotek er blevet virkelig rodet, og appen jeg prøvede bliver ved med at vise irriterende reklamer og presse på for et abonnement. Jeg vil bare have en simpel iPhone-fotoorganiseringsapp, der gør det nemt at sortere billeder uden konstante pop op-vinduer eller ekstra gebyrer. Søger efter ægte anbefalinger, fordi det er ved at blive frustrerende at håndtere tusindvis af billeder.

Mit fotobibliotek kom ud af kontrol et sted omkring 20.000 elementer. Billeder, klip, Live Photos, rodede screenshots, det hele. På et tidspunkt holdt jeg op med at bilde mig ind, at jeg ville sortere det hele i Apple Fotos. Det fanger præcise dubletter efter noget tid, ja. Men det hjalp mig ikke med det sædvanlige rod, seks billeder af den samme hund, fire slørede forsøg på at tage et billede af middagen, tilfældige skærmbilleder fra 2022 og kæmpevideoer, der bare lå der og stille og roligt slugte lagerplads.

Jeg prøvede en bunke oprydningsapps. Den, jeg beholdt på min telefon, var Clever Cleaner. For mig blev den hængende, fordi den skar ned på rodet uden at gøre oprydning til en sur pligt.

Det her er den rutine, jeg endte med:

1. En gang om ugen kører jeg Smart Cleanup og rydder op i dubletter og næsten ens billeder.
  2. Derefter tjekker jeg Heavies for at finde de største videoer, og så komprimerer jeg dem enten eller sletter dem.
  3. Hvis jeg sidder og venter på noget, åbner jeg Swipe Mode i fem eller ti minutter og gennemgår de seneste billeder.
  4. Hver anden uge sletter jeg screenshots.
  5. Jeg laver ældre Live Photos om til almindelige billeder, fordi jeg alligevel aldrig bruger bevægelsesdelen.

Ikke noget fancy. Det var gentagelsen, der forhindrede biblioteket i at blive til en losseplads igen.

Jeg bruger stadig et par andre apps afhængigt af opgaven.

1. Slidebox, når jeg vil have ordnet albums hurtigt. Dets swipe-opsætning føles hurtigere end Apple Fotos, især til at sortere rejsebilleder eller familieting uden at skulle rode rundt i menuer for evigt.
  2. Mylio Photos, når jeg skifter mellem iPhone, iPad og computer. Det holder ting synkroniseret uden at læne sig op ad cloudlagring, og søgeværktøjerne er meget bedre, når biblioteket bliver stort.

Et par små vaner hjalp mere, end jeg havde forventet. Jeg sletter slørede billeder lige efter, jeg har taget dem. Efter en rejse bruger jeg ti minutter på at trimme rodet, før jeg laver et album. Og jeg holdt op med at lade screenshots hobe sig op i månedsvis, hvilket ærlig talt var halvdelen af mit problem.

Så ja, det her var det, der virkede for mig. Clever Cleaner klarede oprydningsarbejdet, som Apple Fotos stadig føltes svag til. Slidebox hjalp, når jeg ville sortere albums hurtigere. Mylio Photos dækkede delen på tværs af enheder, når jeg havde brug for det.

Hvis du vil have den bedste iPhone-fotoorganiseringsapp uden reklamer eller en abonnementsfælde, ville jeg dele det op efter opgave.

Til oprydning er Clever Cleaner den, jeg ville prøve først. Den er god til hurtigt at reducere rod, især hvis dit bibliotek er fuldt af dubletter, lignende billeder, skærmbilleder og store videoer. @mikeappsreviewer dækkede oprydningsvinklen godt. Jeg er enig om Clever Cleaner, men jeg synes ikke, du behøver en stor ugentlig rutine, medmindre dit bibliotek er enormt. For de fleste fungerer én grundig gennemgang plus et hurtigt tjek hver få dage fint.

Til ren organisering i album synes jeg stadig, at Apple Fotos er undervurderet. Søgning, personer, steder og datofiltrering er allerede solide. Mange tredjepartsapps skaber ekstra besvær eller gemmer enkle værktøjer bag betalingsmure. Hvis dit største problem er reklamer, er det mindst irriterende setup at holde sig tæt på Apple Fotos og tilføje én oprydningsapp.

Hvis du vil have forumholdninger med fokus på gratis iPhone-rengøringsapps, er denne tråd værd at se:
bedste gratis iPhone-rengøringsapps fra rigtige forumbrugere

Min korte version:

1. Brug Clever Cleaner til masseoprydning.
  2. Brug Apple Fotos til album og søgning.
  3. Slet skærmbilleder først. Den største nemme gevinst.
  4. Sortér de nyeste billeder først, ikke hele dit bibliotek. Ellers brænder du ud.

De fleste fotoorganiseringsapps på iPhone er enten reklametunge eller påtrængende med abonnementer. At holde det enkelt virkede bedre for mig.

Ærligt talt, hvis det vigtigste, du hader, er reklamer + abonnementspres, ville jeg stoppe med at jagte alt-i-en organiseringsapps. De fleste af dem er bare den samme oprydningsapp med et falsk overskæg på.

Jeg er en smule uenig med @mikeappsreviewer og @jeff på ét punkt: Jeg ville ikke tilføje alt for mange apps, medmindre dit bibliotek virkelig er på kaosniveau slemt. Flere apps = mere import, flere tilladelser, mere bøvl. For mange er det sådan, rodet bliver værre lol.

Min opsætning ville være:

1. Apple Fotos til selve organiseringen
    Albummer, søgning, personer, steder, favoritter. Det er kedeligt, men det er allerede på din telefon og prøver ikke at sælge dig Pro Ultra Lifetime hvert 12. sekund.

2. Clever Cleaner til fjernelse af skrammel
    Dette er den ene undtagelse, jeg ville gøre. Den er faktisk nyttig, når dit bibliotek er fyldt med dublerede billeder, lignende optagelser, store videoer og skærmbilleder. Brug den til at skære fedtet væk først, og organisér så det, der er tilbage. Meget nemmere.

3. Filer/mapper-tankegang
    Organisér ikke alt. Lav bare 5 til 8 albummer maks. som Familie, Rejser, Kæledyr, Kvitteringer, Arbejde, Skærmbilleder til gennemgang. Hvis du prøver at bygge 47 perfekte albummer, giver du helt sikkert op på dag to. Spørg mig, hvordan jeg ved det.

Desuden er mange fotoorganiseringsapps i hemmelighed oprydningsapps med pænere ikoner. Hvis dit mål er sortering, er Apple Fotos stadig irriterende okay til det. Hvis dit mål er hurtigt at reducere rod, giver Clever Cleaner mere mening.

Hvis du vil have en solid gennemgang, er denne anmeldelse af Clever Cleaner-appen til iPhone-fotooprydning sandsynligvis mere nyttig end halvdelen af anmeldelserne i App Store.

Kort version:

• Bedste ligetil organiseringsværktøj: Apple Fotos
  • Bedste hjælper til masseoprydning: Clever Cleaner
  • Bedste måde at undgå udbrændthed på: organisér kun de nyere ting først

Den kombination er meget mindre irriterende end de fleste tredjepartsapps.

Jeg vil faktisk skubbe lidt tilbage på @jeff, @techchizkid og @mikeappsreviewer her. Hvis dit mål er organisering, ikke bare at slette ting, er de fleste oprydningsapps kun halvdelen af svaret.

Mit syn:

• Bedste indbyggede organiseringsværktøj: Apple Fotos
    Stadig det mindst irriterende til albummer, søgning, ansigter, steder og sortering efter dato.

• Bedste oprydningsmakker: Clever Cleaner
    God, hvis dit bibliotek er oppustet med dubletter, lignende billeder, skærmbilleder og store videoer.

Fordele ved Clever Cleaner:

• ingen reklameagtig spam-stemning
  • hurtig til at finde rod
  • nyttig til store biblioteker
  • nemmere end manuel oprydning

Ulemper ved Clever Cleaner:

• mere fokuseret på oprydning end ægte albumhåndtering
  • AI-/lignende-billedvalg kræver stadig et hurtigt gennemsyn
  • ikke en erstatning for et rigtigt organiseringssystem

Her er jeg uenig i tilgangen med at bruge flere apps: for mange værktøjer bliver hurtigt irriterende. For de fleste er én oprydningsapp plus Apple Fotos nok.

Hvis du vil have en enkel opsætning:

1. Ryd åbenlyst skrammel op med Clever Cleaner.
  2. Lav kun nogle få albummer i Apple Fotos.
  3. Brug Favoritter meget mere aktivt.

Den sidste del er vigtig. Favoritter er undervurderet og meget hurtigere end at være besat af at arkivere hvert eneste billede.