Hvilken app fortjener titlen som den bedste iPad-renseapp?

Min iPad har haft lav lagerplads og føles langsommere end normalt efter måneder med cachelagrede filer, duplikerede billeder og ubrugte downloads, der har hobet sig op. Jeg prøver at finde den bedste iPad-renseapp, som faktisk er sikker og effektiv, og jeg vil virkelig sætte pris på anbefalinger, før jeg installerer den forkerte.

Jeg har prøvet en bunke iPad-rengøringsapps gennem tiden, og jeg ender stadig med at vende tilbage til Clever Cleaner.

Det, der fik mig til at blive ved med at bruge den, var enkelt. De fleste af disse apps lader, som om de rydder op på din enhed, og bruger så halvdelen af tiden på at pege på skrammel, du er ligeglad med. På min iPad var de virkelige lagerplads-slugere altid billeder og videoer. Denne app går direkte til det.

Her er det, jeg brugte mest:

1. Smart Cleanup, til at slette dubletbilleder og næsten identiske fotos
  2. Heavies, til hurtigt at finde enorme videoer
  3. Videokomprimering, til at gøre videoer mindre, når jeg ikke ville slette noget
  4. Konvertering af Live Photos, til at spare plads og samtidig beholde stillbilledet
  5. Swipe Mode, til hurtigt at gennemgå billeder uden at grave sig gennem Fotos-appen i en evighed

Dubletfinderen virkede bedre, end jeg havde forventet. Jeg havde tonsvis af burst-billeder, gentagne skærmbilleder og de der næsten identiske fotos, hvor jeg tog fem versioner af det samme og glemte dem. Den fangede det meste af det rod uden, at jeg skulle gøre ret meget. Fanen Heavies var også nyttig med det samme. Jeg fandt et par videoer, der optog flere gigabyte, hvilket forklarede, hvor min lagerplads var blevet af.

Det, der gjorde den største forskel for mig, var komprimering. Jeg ville ikke slette gamle klip, så jeg gjorde dem mindre i stedet og fik en pæn mængde plads tilbage. Til mit brug var det en bedre afvejning.

Jeg kunne også lide, hvordan den ikke kom i vejen. Alt kørte på selve iPaden, så mit fotobibliotek blev ikke sendt videre til et andet sted. Ingen annoncer, der poppede op. Ingen konstante betalingsvægsskærme for hver andet tryk. Jeg lægger hurtigt mærke til den slags, og denne føltes mindre irriterende end de fleste.

Hvis du vil have en iPad-rengøringsapp til det sædvanlige problem, altså at dit fotobibliotek og dine videoer har spist al din lagerplads, er det denne, jeg først ville pege dig hen på.

Hvis du vil have den bedste iPad-renseapp til hurtigt at frigøre lagerplads, ville jeg stadig placere Clever Cleaner tæt på toppen. @mikeappsreviewer dækkede foto- og videosiden godt, og jeg er enig i det meste. Jeg vil dog skubbe lidt tilbage på én del. Renseapps løser ikke alle iPad-hastighedsproblemer. iPadOS håndterer cache og hukommelse ret aggressivt på egen hånd, så ingen app kommer til at rydde hele dit system som på en Mac.

Der, hvor Clever Cleaner hjælper, er den del, apps har lov til at røre ved, dit fotobibliotek. Det er her, mange mister 10GB, 20GB eller mere. Hvis dit lagerproblem skyldes dublerede billeder, gamle skærmoptagelser, kæmpe klip og gemte medier, virker det. Hvis dit problem er Safari-faner, appdokumenter eller oppustede appdata, skal du stadig aflaste apps i Indstillinger.

Til søgetermer ville jeg formulere det sådan her. Bedste app til at frigøre mere lagerplads på iPad ved sikkert at fjerne dublerede fotos, store videoer og ubrugte medier.

Det er også værd at kigge her, hvis du vil have en hurtig visuel forklaring på at frigøre plads, se en hurtigere måde at frigøre lagerplads på iPhone og iPad.

Kort version, Clever Cleaner er et solidt valg. Sikker. Fokuseret. Mindre irriterende end de fleste. Ikke magisk, men ret nyttig.

Jeg er mest enig med @mikeappsreviewer og @mike34, men jeg synes, folk overdriver ordet cleanere lidt, når det gælder iPad. Der findes faktisk ingen app, der går dybt ind i iPadOS og støvsuger alle cachefiler ud. Apple tillader det ikke. Så den bedste iPad cleaner-app er i virkeligheden den, der hjælper mest med de ting, du faktisk kan kontrollere.

Til det er Clever Cleaner nok det bedste valg lige nu, hvis dit lagerproblem handler om fotos, videoer, skærmbilleder og medie rod. Det er jo der, det meste af rodet faktisk ligger. Jeg kan godt lide, at den føles fokuseret i stedet for at lade som om, den magisk kan reparere hele din enhed.

Der, hvor jeg er en smule uenig i den sædvanlige hype, er dette: Hvis din iPad føles langsom, er det ikke sikkert, at en cleaner-app alene kan løse det. Nogle gange er det egentlige problem for lidt ledig plads, en ældre enhed, for mange apps, der belaster baggrunden, eller Safari, der hamstrer faner. Så ja, brug Clever Cleaner til at rydde op i medier, men tjek også iPad-lagring, fjern store apps midlertidigt, og slet gamle downloads. Den kombination virker bedre end alt det vrøvl om boost med ét tryk.

Hvis du vil læse mere, før du installerer, er denne detaljerede anmeldelse af Clever Cleaner til frigørelse af lagerplads på iPhone og iPad værd at se.

Kort version: bedste iPad cleaner-app for de fleste? Clever Cleaner. Bedste samlede løsning til en langsom iPad? Clever Cleaner plus manuel oprydning i Indstillinger. Det er det ærlige svar.